Przeskocz do treści

warsztaty

Uwaga - zmiana terminu!

Kiedy: 15-16 maja (sobota 9:00-19:00, niedziela 9:00-16:00)
Gdzie: Sz.P. nr 5, Królowej Jadwigi 29
Wstęp wolny!

Przez cały okres konwentu będziemy do dyspozycji wszystkich, którzy zainteresowani są grą w Go. Przewidujemy masę atrakcji (miedzy innymi wykłady, konkursy, turnieje), więc powodów do nudy na pewno nikomu nie damy^^

Tych, którzy chcieliby zapoznać się z zasadami gry jeszcze przed warsztatami, serdecznie zapraszamy na Interaktywny Kurs Go.

W gruncie rzeczy pojęcie wszystkich reguł zajmuje średnio 10 minut, więc nie zwlekajcie i zacznijcie grac już teraz! :)

Nasz program

Ze względu na zmianę terminu, nie wiadomo, czy poniższy program nie ulegnie zmianie.

Sobota (w godzinach 9-18 - jak się uda to dłużej) warsztaty cały czas z wyjątkiem czasu turniejów i wykładów.

  • 11:30 - wykład AtariGo - podstawowe zasady (dla dzieci, młodzieży i dorosłych)
  • 14:30 - wykład AtariGo - podstawowe zasady (dla dzieci, młodzieży i dorosłych)
  • 15-16 konkurs z problemami (równolegle warsztaty)
  • 16:30 - wykład Go (raczej dorośli i młodzież)

Niedziela (w godzinach 9-16) warsztaty cały czas z wyjątkiem czasu turniejów i wykładów.

  • 10:30 wykład AtariGo (dla dzieci, młodzieży i dorosłych)
  • 12-13 konkurs z problemami (równolegle z warsztatami)
  • 14:00 turniej - AtariGo

Na stronie Szczecińskiego Towarzystwa Gier Wszelakich "Rubikon" informacje odnośnie innych atrakcji na Konwencie Gier.

Mamy cztery nowe książki w bibliotece, dwie po angielsku z serii Elementary Go Series:okladka ksiazki

  • Tesuji – James Davies (dostępna u nas do tej pory po polsku),
  • Life and death – James Davies.

Dwie darmowe publikacje w języku polskim:

  • Go jako komunikacja - Edukacyjne i terapeutyczne walory Go - Yasuda Yasutoshi,
  • Go “Pierwsze kroki” – Podręcznik nauczyciela – Fran Janssen.

Powyższe dwie pozycje są oczywiście wydrukowane i oprawione.

Zachęcam do zamawiania i wypożyczania.

Cinek wypisał się z drabinki, ponieważ wyprowadza się ze Szczecina. Będzie nam Go brakowało, bo bardzo regularnie chodził do klubu. Teraz będzie mógł grać w Warszawie ;)

Trzymamy kciuki za częste odwiedziny. :)

Drabinka po 7 stycznia wygląda następująco:

  1. Jarosław Pietrzak 2k
  2. Wojciech Ślusarczyk 3k
  3. Dawid Jurkiewicz 8k
  4. Jakub Gauza 8k
  5. Adam Zajączkowski (Dosia)
  6. Jakub Kończak 17k
  7. Sebastian Magdziński

8

Dziś wymieniłem naszą stronę klubową na jej nową wersję.

Nowości techniczne:

  • odświeżony trochę wygląd
  • możliwość wyszukiwania (prawy górny gór)
  • możliwość komentowania wpisów - do czego zachęcam ;)
  • RSS do komentarzy (do wpisów oczywiście też)
  • Newsletter (czyli mailowa subskrypcja wpisów i komentarzy)

Stara strona jest dostępna w archiwum, tak na wszelki wypadek ;) Później umieszczę też w lokalnym archiwum pierwotną wersję.

Na aktualnej stronie powinny być dostępne wszyskie informacje jakie były na starej, a dodatkowo już jest wiele nowych wpisów, głównie opisów książek przygotowanych przez Yako.

W ciągu kilku najbliższych dni pojawią się pewno nowe treści jak i poprawki.

Nowe treści:

  • Głównie wpisy z kategorii Biblioteka, opisy przygotowane, przez Jana i Yako, swoją drogą będą jeszcze dopieszczane, o czym pewno powiadomią w komentarzach

Na koniec proszę każdego, kto zobaczy jakiś błąd na stronie (niedziałający link, czy błędną treść) o zgłaszanie ich, np w komentarzu do tego wpisu, albo mailem do mnie.

Tytuł: „Gra w Go”
Autor: Andrzej Brodziak
Poziom: Podstawowy (30 – 25kyu)
Język: Polski

Książka „zabytek” – w biblioteczce znalazła się przez przypadek, gdyż nawet nie wiedzieliśmy, że taka pozycja w ogóle istnieje. Wprowadza tylko i wyłącznie w podstawy Go, bez zbytniego zagłębiania się w historię, kulturę, etykietę czy tez strategię gry.

2

James Davies, Tesuji. Elementary Go Series, Vol. 3.
James Davies, Tesuji. Elementary Go Series, Vol. 3.

Tytuł: „Tesuji”
Autor: James Davies
Poziom: średnio-zawansowany (12 - 5 kyu)
Język: polski lub angielski

Jedna z najlepszych książek (o ile nie najlepsza) o tesuji dla tych, którzy już w miarę dobrze zaznajomili się z tajnikami gry. Szeroki zakres problemów umożliwia odnaleźć „geniane” ruchy, które często przyczyniają się do wygrania partii. Czytaj dalej... "Tesuji"